Які налаштування мотоцикла потрібні для джимхани? (частина 1)

Які налаштування мотоцикла потрібні для джимхани?

 

Це питання дуже розповсюджене серед тих, хто починає займатись джимханою. Дійсно, дуже важко зрозуміти, де ж той баланс між своїми вміннями, можливостями і обмеженнями мотоцикла. Саме тому Річард свого часу написав статтю, яку ми з його дозволу переклали, опублікували і дещо доповнили.
Як ви знаєте, Річард – це дуже досвідчений джимханіст, у 2018 році він став переможцем Європейского Чемпіонату з Джимхани та Національного чемпіонату Нідерландів, також він зайняв другу сходинку в Онлайн Чемпіонаті 2018 року. Цей хлопець знає, що таке їхати швидко, тож давайте почитаємо, що він рекомендує.

 

Не все одразу

Якщо ви новачок – то не треба робити все й одразу, бо ви отримаєте мотоцикл, яким ви не зможете керувати. Навіщо витрачати купу грошей на початку, коли навіть ще не впевнені, що джимхана – це для вас. Я також дуже хотів би підкреслити: «Прокачайте спочатку вершника, перш ніж прокачувати мопед!».

 

Краще витратити 100 годин на навчання, ніж 100 годин на заміну байка.

 

Змінюйте свій мопед тільки тоді, коли відчуваєте, що не можете витиснути з нього більше, і ви їдете вже на межі його можливостей. Наприклад, коли початківець отримує мотоцикл MotoGP, це не означає, що буде валити на треку, як Valentino Rossi.

Звичайно, деякі зміни в мотоциклі можуть зробити вашу джимхану дещо швидшою і легшою. Але робіть апгрейди відповідно до рівня майстерності, на якому ви перебуваєте.

Я виділяю 4 рівні: початківець, середній, досвідчений і професійний.

Цей список не є біблією, він відрізняється в залежності як від навичок пілота, та і властивостей байка. Він лише дає уявлення про те, які модифікації ви можете зробити!

 

 

Рівень 1: Початківець

Ви займаєтесь мото джимханою як хобі, нещодавно купили мотоцикл і розкриваєте його можливості

  • Краш-пеги або захисна клітка – це просто маст-хев для того, щоб ви не переймались, коли ваш байк впаде, і могли продовжити тренування там, де ви зупинились
  • Кермо – якщо у вас встановлені кліпони, то замініть їх на кермо або високі турінгові кліпони, тому що звичайні кліпони спроектовані для низької спортивної посадки з нахилом вперед. Це добре для трека чи швидкісних прохватів, проте сильно обмежує ваш рух на щільному треку джимхани (особливо в правих поворотах) і створює велике навантаження на руки
  • Оберти холостого ходу – трохи підніміть швидкість холостого ходу так само, як ви робили на уроках з водіння (1500-2000 об / хв, приблизно 30% вище заводських налаштувань). Гальмо двигуна буде менше і у вас буде менш агресивний підхват при відкритті дросельної заслонки та більш стійка тяга двигуна.

 

Рівень 2: Середній

У вас вже є певний досвід, і ви починаєте серйозно тренуватись або навіть берете участь у змаганнях

  • Підніміть ще більше оберти холостого ходу, але обов’язково встановіть чеку безпеки. Більш високі обороти холостого ходу полегшують керування та зменшують ефект закриття та відкривання дроселя. Якщо ви піднімаєте ХХ, то не будьте схожими на мене і не розбийте мотоцикл об огорожу, встановіть чеку безпеки, яка глушить мотоцикл, коли ви з нього падаєте.
  • Трохи збільшить передаточні числа зірок – як то: -1 зуб спереду та / або + 3 зуб на задній для кращого прискорення та вищих обертів двигуна на низьких швидкостях. При такому співвідношенні ви все ще можете їздити на звичайних дорогах, але вже маєте більше тяги для прискорення та розворотів
  • Використовуйте більш спортивні шини: Michelin Pilot Power, Bridgestone S20, Metzeler M7rr – буде саме то
  • Гальмівна рідина з високою температурою кипіння (наприклад Motul 660) – вона допоможе вам тренуватись довше перед тим, як ваша задня гальмівна рідина почне закипати. ПРОТЕ: намагайтесь використати заднє гальмо ефективно та тримайте вашу ногу “подалі” від педалі заднього гальма, коли це не потрібно! Кожен раз, коли гальмівна рідина закипить хоч раз або два – їх якість буде знижуватися, і вона стане закипати при більш низькій температурі. Таким чином, вам потрібно буде оновити її.

 

Рівень 3: Досвідчений

Ви берете участь в змаганнях і хочете потрапити на верхню сходинку чемпіоната

  • Радикально змініть передаточні числа зірок. Параметри відрізняється для кожного байка, але:
    • для 600cc 4х циліндрового мотоцикла вам треба співвідношення близько 1:3,5
    • для 750cc 4х циліндрового, 1:3,2 достатньо
    • для 1-ти циліндрових супер-мотардів вам може й не знадобитися ця зміна
  • Заведіть причеп або фургон:  їхати по дорогах загального користування на таких екстремальних передаточних числах – це збочення
  • Видаліть або зменшіть рульові упори, що стоять на траверсі – це збільшить кут вивороту керма і дозволить робити розвороти з меншим радіусом
  • Зменшіть ширину вашої захисної клітки для максимального дорожнього просвіту в нахилі
  • Підніміть підніжки вгору
  • Використовуйте гоночні шини Metzeler Racetec RR, Pirelli Diablo SuperCorsa, але переконайтеся спочатку, що вони свіжих років, м’які і достатньо прогріті
  • Встановіть хороший головний гальмівний циліндр і замініть штатні гальмівні магістралі на армовані (особливо для старих мотіків)
  • Оновіть підвіску: не треба ставити прогресивну, але більш жорсткі пружини та густіше мастило. Примітка: це доволі обширна область налаштувань, дуже специфічних під райдера, його стиль, вагу, а також геометрію мотоцикла
  • Зніміть обвіс або замініть його на легкий гоночний
  • Встановіть короткоходну ручку газа, яка дозволяє швидко і повністю відкрити дросель
  • Додайте елементи охолодження до заднього гальмівного супорта
  • Якщо у вас виникли проблеми з перегрівом – поставте перемикач на вентилятор радіатора, щоб можна було запустити його вручну. Можливо, вам прийдеться змінити вентилятор на більший, або додати додатковий вентилятор, або замінити сам радіатор на більший

 

Рівень 4: Професіонал

Ви класно виступаєте в національних та міжнародних змаганнях і вас вже мало хвилює ваше соціальне життя. Всі ваші гроші ідуть на байк для мото джимхани:

  • Обзаведіться грілками для шин та генератором (на деяких змаганнях вони не допускаються) – це дозволить зменшити знос шин і ви не будете таким втомленим від потреби постійно розігрівати шини, а значить матимете більш ефективне тренування!
  • Встановіть Power Commander або прошийте мізки мота для рівномірної тяги на низьких обертах
  • Змініть свій розподільний вал для більшої потужності низьких обертах
  • Зробіть все можливе для зменшення ваги:
    • вуглецеві колеса (вуглецеве все)
    • зніміть 1 гальмівний диск спереду
    • зніміть електричний генератор
    • зніміть 2-ю шесту передачу
    • видаліть частину підрамника, що утримує пасажира
    • встановіть літієву батарею
    • змініть на більш легкий 520 ланцюг і алюмінієві зірочки і тд

Підсумок

Це лише невеликий огляд того, що джимханісти роблять зі своїми улюбленцями між змаганнями та тренуваннями.
В продовженні читайте про практичні поради стосовно підбору зірок, налаштування підвіски, органів керування, вибору шин, гальмівних колодок і циліндриків.

Ми ще раз дякуємо Річарду та Бобу за надану інформацію, ви також можете почитати оригінал за посиланням нижче та підписатись на них у фейсбуці

________________________________________________________________

Всі інформація про тренування з мото джимхани в Києві знаходиться тут:  Майданчики для тренувань

Щоб не пропустити нові цікаві статі і круті відоси – долучайтесь до наших груп у Facebook  та Інстаграм
Ми будемо раді поспілкуватись як вживу, так і у Вайбері чи Телеграмі

 

https://www.instagram.com/p/Be3JykdHDT4/?fbclid=IwAR218hX9P5OJ4XqB_SEAy-SeQqrChVXESSQyfh7suZ90OhNm12b6-EEEh4Y

Max
Max