Система очок MGKC2021

Майже кожного року ми експериментуємо з системою очок, і цей рік не став виключенням. Минулорічний експеримент з класичною MotoGP системою з очками для перших 15 пілотів виявився невдалим, бо за межами першої 15-ки всі отримували нулі. А щоб влізти в першу 15-ку на умовному драгстарі, треба пробити колеса всім конкурентам, по-іншому ніяк не вийде. Тим паче, що етапи, коли учасників менше 30, стають дедалі рідшими. 

Також вже декілька разів була проблема, коли серед лідерів складалася ситуація з однаковою кількістю балів, і одного разу вже довелось влаштовувати розбірки на SisoGP серед дівчат. Подібна ситуація могла скластися серед лідерів і минулого року, але обійшлося.

Микола Захаренко зробив велику роботу в міжсезоння, вигадавши і промоделювавши кілька систем очок. Зупинилися ми на ось такій системі:

Основні очки отримують перші 30 пілотів:

Місце Основний бал
1 200
2 175
3 153
4 132
5 113
6 96
7 81
8 67
9 55
10 44
11 36
12 29
13 24
14 20
15 18
16 16
17 14
18 13
19 12
20 11
21 10
22 9
23 8
24 7
25 6
26 5
27 4
28 3
29 2
30 1

Але, крім основних очок, ще є додаткові, які залежать від проценту від лідера. Розраховуються вони так: лідер отримує 50 очок, а всі інші – за формулою TRUNC(50 – (процент від лідера) – 100). Тобто, якщо ваш процент 115,1, то ви отримуєте 34 очки (TRUNC означає відкидування дробної частини). 

Тому лідер завжди отримує 250 очок, а далі вже залежить від майстерності пілотів. Наприклад, срібний призер показав час 100,1%, у такому випадку він отримує 175 + 49 = 224 очка; якщо, наприклад, він показав тільки 105,1% то отримає він вже 175 + 44 = 219 очок. Різниця невелика, але вона буде в нагоді, якщо пілоти посідали однакові місця за підсумком кількох етапів. 

Якщо додаткові бали досить мало впливають на верхню частину таблиці, то в нижній частині вони мають більш суттєву вагу. Якщо ви показали більш-менш пристойні 130%, то отримуєте цілком заслужені 20 очок незалежно від місця, яке ви посіли. Але якщо на етапі було всього 20 мотоциклів, але ви показали 150%, то додаткових очок ви не отримуєте, тільки очки за місце.

Така система дає змогу давати очки пілотам, які показують пристойний час, але низьке місце через велику конкуренцію. А рівень пілотів дійсно стає вищим кожен рік, бо наш неодноразовий призер цих змагань Юра Драпіковський посів тільки 23 місце на етапі, проте їздити він гірше не став.

Зростає мотивація і у лідерів, навіть якщо вони у першій спробі відірвалися на світові роки від усіх конкурентів. Чим краще буде час у лідера, тим менше очок здобудуть його конкуренти.